Magiczne Bundi kontra Jaipur

Jaipur Pałac na wodzie Jal Mahal

Około 200km od Udajpur leży zaspane miasteczko Bundi . Prawdziwy ukryty klejnot w klejnotach koronnych Radżastanu , Bundi jest zdominowany przez imponujący fort Taragarh z 1354 roku i pałac Bundi, który jest wbudowany w zbocze wzgórza z niebieskimi domami miasta rozciągającymi się poniżej Czytaj dalej

W drodze… przez Ranakpur do Udajpur

Udajpur Taj Lake Palace

Czas żegnać Dżodhpur i ruszać dalej . Kolejnym miejscem naszej przygody jest położone ok 250 km na południe Udajpur , najromantyczniejsze miasto w Radżasthanie , nazywane miastem jezior i azjatycką Wenecją.  Korzystając z okazji po drodze odwiedzamy  Jain Temple w Ranakpur , chyba najpiękniejszą i najlepiej zachowaną Świątynię w Indiach. Czytaj dalej

Z Jaisalmer do Dźodhpur

Dżodhpur Twierdza Meherangarh

Zaczynamy od Jaisalmer złotego miasta które wyrasta niczym miraż znad pustyni Thar , małe miasteczko jak na Indie liczy tylko ok. 80 tyś mieszkańców. Nad miastem góruje Fort a właściwie to Pałac , którego mury otaczają labirynt wąskich uliczek , niezmienionych od wieków  , spacer nimi przenosi nas do zamierzchłych czasów i rozbudza naszą wyobraźnię jaki musiał być wówczas piękny. No tak… kraj rozległy, a podróż za krótka… ruszamy dalej do Dżodphur  miasta ważnego dla historii i kultury Indii, urzekającego  niesamowitą dawną architekturą, często nazywanego Błękitnym Miastem , ze swą majestatyczną Twierdzą  Meherangarh . Spacerując wśród wąskich uliczek starego miasta , jakby wyjętych z Baśni 1001 nocy mamy wrażenie , że zza rogu wyjdzie Szeherezada lub wyskoczy Ali-Baba . No i oczywiście pojawiły się trzy Baby J . Zdjęcia , które zrobiliśmy może chociaż trochę oddadzą klimat tego miejsca , ale aby odczuć magię tego miejsca trzeba tam pojechać… Czytaj dalej

Kolejny raz Azja

Ruszamy do Azji , dawno tam nie byliśmy 🙂 , a dokładnie do Indii i Nepalu. Kiedy jechaliśmy tam pierwszy raz , kilka lat temu nie przypuszczałem , że będę tam jechał 12-ty raz z kolei.

Yogyakarta i okolice

Borobudur

Pełni wrażeń jedziemy dalej . Kolejne miejsce to  Yogyakarta , serce indonezyjskiej kultury i ważny ośrodek jej sztuki. Położona u podnóża wulkanu Merapi zachwyca położonym w pobliżu zespołem świątyń Prambanan i jednym z największych obiektów kultu buddyzmu na świecie Borobudur . Czytaj dalej

Smoki z Komodo

Komodo

Pełni wrażeń wracamy do Labuhan Bajo,  miejsca położonego najbliżej naszego głównego celu wyprawy , wyspy  Komodo , nazywanej czasem Zaginionym Światem . Powodem tego są żyjące tutaj największe jaszczurki świata – warany z Komodo. Wielokrotnie widzieliśmy te jaszczurki w telewizji , wyglądały tam jak smoki z bajek lub legend . Czytaj dalej

Flores

Wulkan Keilmutu

Żegnamy się z Bali i lecimy na wyspę Flores , a konkretnie do miasteczka Labuhan Bajo. Wyspa jest rzadziej  odwiedzana przez turystów , a widok turysty na razie jest tu jeszcze rzadkością . Wyspa Flores zaskoczy Cię swoją różnorodnością , począwszy od wulkanów z przepięknym Kelimutu na czele ,  przez zielony interior pełen zarośniętych wzgórz . Czytaj dalej

Bali – Wyspa Bogów

Bali Świątynia Pura Tirta Empul

Marząc  o  egzotycznych ,rajskich  plażach o wspaniałym leniuchowaniu ,myślimy  często, ech… polecieć na Bali. My  właśnie lecimy, bezchmurne nocne niebo, dobrze widać największy wulkan wyspy (po indonezyjsku – gunung) Agung , jego ponad trzy kilometrowa wysokość robi wrażenie. Czytaj dalej

Singapur biegusiem …

Gardens By the Bay

Sprawny , szybki transfer w  Paryżu  i  już  jesteśmy  w  powietrzu, żegnając  zimną Europę, przelatujemy  pół globu, by  po  ponad  12  godzinach  wylądować w  Singapurze. Miasto  -państwo, mieszanka  kultury malajskiej, chińskiej, indyjskiej  i  europejskiej. Czytaj dalej

Categories: Indonezja 2018 | Dodaj komentarz

Czas zakręcić globusem …

Indonezja

Kręcimy  globusem ,zatrzymuję się  na  Indonezji ,a  skoro  tak  to  po drodze  krótka  wizyta w Singapurze. Szybko mijają prawie  trzymiesięczne przygotowania  logistyczne, rezerwacja pierwszych hoteli, zakup biletów  na samoloty  i pociąg. Jeszcze  raz sprawdzam  czy  ABY NA PEWNO  da  się  w  tej  Indonezji  napić  „piwa” (wszak  w  tropikach  suszy), czy  można się co nieco wymasować ,czy jest  w  miarę bezpiecznie, co  można zobaczyć i co wybrać  z  18 tysięcy wysp , które  tworzą  ten  ogromny  kraj. Czytaj dalej